Nowe logotypy dla przedsiębiorstw

Kiedy poprzednia identyfikacja wizualna przestała spełniać własne zadania i firma woli trochę odświeżenia, powinna zastanowić się nad innym projektem logotypu. Projektowanie logo warto rozpocząć od nowa i generalnie przeprowadzić cały rebranding. Rebranding to zmiana wizerunku firmy, przy czym firma może pozostawać cały czas w tych samych rękach, może zmienić właściciela, może się rozwinąć lub może zmniejszyć zakres swojego działania.




Mogą zajść różne kwestie, łącznie ze sprzedażą firmy innemu właścicielowi, niemniej jednak wszystko będzie się sprowadzało do tego, że kreacja logo musi zostać zmieniona. Czasem poprawka będzie niewielka, dosłownie kosmetyczna i ma na celu odświeżenie logotypu, a innym razem będziemy tworzyć logo w pełni od nowa. To nie jest prosta sprawa, bo częstokroć w przypadku dużych firm ludzie już znają się świetnie z logotypem i ciężko im jest przyzwyczaić się do nowego. Nie w stu procentach mogą zrozumieć, że chodzi o tę samą firmę, która zmienia wizerunek. Mówi się, że rebranding powinien być wykonywany na samym początku działania firmy, gdy nie ma ona jeszcze wielu klientów. Praktyka pokazuje jednakże, że zwykle dzieje się to w momencie, gdy firma jest już duża. Logo firmy przestaje spełniać swoje zadania albo już kłóci się z działaniem firmy i wówczas powinno się je zaprojektować od nowa. To ciężka praca, bo nie można zaprojektować logo gorszego od tego, które firma miała poprzednio. Musi być to projekt świeży i z całą pewnością lepszy oraz dodatkowo dodatkowo mówiący o tym, czym się firma zajmuje.
Źródło informacji: http://www.actinea.eu.