Logo firmowe

Logo jest zwykle pierwszym, co rzuca się w oczy klientom, którzy wykonali zakupy w danym sklepie albo natknęli się na jakąś stronę www. Logo musi być proste, proste do zapamiętania, proste do odwzorowania na papierze dosłownie bez żadnych zdolności artystycznych. Logo firmy musi być także dopasowane charakterystyką do jej działalności.



O ile firma para się czymś związanym z naturą, to najlepiej, by było zielone albo żółte. Jeśli para się sprzedażą produktów luksusowych, warto zastosować złotą lub czarną kolorystykę.
Rozwiązań w zakresie projektowania jest wiele. Projektowanie logo może wykonać specjalista grafik, niemniej jednak najpierw może się zająć tym cały dział kreatywny, który będzie proponował różne rozwiązania. Następnie grafik tylko wprowadzi w życie pomysły, jakie powstały w głowach pracowników działu kreatywnego. Częstokroć inne osoby, dosłownie niezwiązane wprost z projektowaniem mają głowę pełną pomysłów i świeże pomysły, które dobrze sprawdzają się, gdy powstaje kreacja logo. Z pewnością warto przygotować wiele logotypów i dać je do akceptacji poszczególnym osobom w firmie. Wtedy to osoby będą mogły wyrazić swoje zdanie na temat logotypu i w razie konieczności wskażą elementy, które są według nich niespójne. To rzeczywiście sporo pomaga i warto w takim przypadku pamiętać o tym, że przygotowanie znaków logo nie powinno nigdy spoczywać na głowie jednej osoby, bo ta osoba może nie mieć wystarczającej wiedzy, aby stworzyć coś, co będzie rzeczywiście unikatowe i co zachwyci ludzi. Wiele osób jednak może wytworzyć prawdziwą burzę mózgów, która da taki efekt.
Sprawdź: przeczytaj o projektach graficznych.